Spröjs

Fick en fråga från en kille igår, om vi tycker att det är värt att lägga drygt 400kr/fönster på varje fönster med spröjs. 
För er som inte vet vad spröjs på fönstrena är så har ni en skillnad på bilderna nedan

Utan spröjs

 
Med spröjs


Visst är de en viss skillnad. Både jag och min sambo ville ha spröjs dels för att de ser snyggare ut och de känns lite lantligare på något sett. Sen gör ju ävenspröjsen så de inte känns som de är lika mycket insyn även fast de egentligen inte är någon skillnad. hehe.
Men om vi säger så här
 
Fördelar med spröjs (vad jag tycker):
Ger ett bättre intryck utifrån
Fönsten känns lite mindre 
Snyggare

Nackdelar:
Lite jobbigare när man ska tvätta fönsterna
Du tjänar drygt 400 kr/fönster 
 
 
Vi har 14 fönster allt som allt med hus och garage och vi tyckte att de var värt att lägga ca 5500kr. 
Sen vet inte jag om de är billigare och köpa till de efteråt av någon annan firma. Men vi kände att de var smidigt att ha köpt till de från första början. 
Så jag säger såhär, lägger du till spröjs som tillval så tror jag inte att du/ni kommer ångra er. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu