Pris på vårt hus

Fick en förfrågan för inte så länge sen om priset på vårt hus och vad som ingick i det priset. Fick en ny förfrågan via min mejl idag så jag tänkte jag skriver ner lite här så kan fler få veta som kanske går i tankarna om att bygga nytt hus genom Älvsbyhus.
 
Vårt hus med namn Tyr (1 plans hus) på 121,4 kvm.
 3 sovrum men där du kan välja som tillval att bygga till ett 4:de sovrum. 
 
Priset: 1 322 500 kr (om du bygger i stockholmslän) Komplett husgrund ingår.
 
I priset är allt i standard.
Standarden har uppgraderats sen vi beställde vårt hus 2012, det är till de bättre om man säger så.
 
I priset ingår skåp i tvättstugan. Ett städskåp och andra förvaringsskåp. Våtrumsmatta på golvet och våtrumstapet. tvättmaskin (bosch),torrkskåp (Bosch). Själva värmekällan i huset kommer från en frånluftvärmepump med märket Nibe. som är placerad i tvättstugan. 

stor kyl och frys (bosch), spis och fläkt (bosch) Diskmaskin (bosch). Alla vitvaror är då vita men mycket snygga ändå om du frågar mej. Stilrent och snyggt.
 
Jag har även hört av älvsbyhus att dom nu har uppgraderat standarden med våtrumsskivor i köket istl för våtrumsmatta på väggen. och det var våtrumsmattan som vi valde bord då vi ville ha vanligt kakel i köket.
Tror till och med att våtrumsskivan går i grå nyans. Så den matchar ihop med den mörka bänkskivan (mörkgrå). 
 
I köket är det vita släta luckor (mycket lätttorrkade) med en mörk list på insdan av dörrkarmarna och snygga handtag som ingår i standard. 
 
Allt golv i huset ingår, du får välja mellan 4 olika trä slag. Tror de var: Ek, rökt ek, körsbär och någon ljusare variant. Vi valde rökt ek i hela huset förutom i hallen där vi valde att lägga annat golv. Det är mycket mörkt och sååå snyggt. Det ända negativa är att om man har hund och hunden har smutsiga tassar så syns spåren lätt på golvet. Men annars är vi hel nöjda. 
 
I vårt hus ingick de 4 garderober. Garderoberna är i samma stuk som köksluckorna. stilrena med en liten mörk list på karmarna.
Ett tips, vill ni inte att garderoberna ska sitta fast i golv och tak så råder jag er att säga till om de tidigt till älvsbyhus för annars sitter garderoberna fast och då saknas de golv och tak där dom står. 

Fastad färg ingår ej, men det är något älvsbyhus erbjuder sej att göra eller så väljer ni att göra de själva. Vi valde att göra de själva. Vilket tog sin lilla tid men ändå värt de då man känner sig riktigt duktig när allt är klart. + att det blir givetvis billigare.

I badrummet ingår det ett vanligt handfat, toa, badkar, och lampa (ingen spegel) och ett skåp med bra förvaring i. (i skåpet döljer sej alla vatten rör också) smidigt och mycket snyggare än rör som syns.
Nu vet inte jag hur deras standard ser ut på badrummen idag men när vi beställde så fick vi ett erbjudande om att få dit vårtumsskivor på väggarna som ser ut som kakel bara att de är skivor istl. och det tackade vi såklart ja till. Men vi har heltäckningsmatta på golvet, men de känner jag personligen att det inte gör någonting. 
Men om inte våtrumsskivorna är standard idag så är de våtrumsmatta på golvet och våtrumstapet på väggarna.
 
Alla fönsterbrädor är vita och dom ingår. Det tyckte jag om, för de var en sån sak som jag verkligen inte tänkte på när jag skulle beställa huset. Men sen när huset kommit och jag såg att de fanns så blev jag glad. 
 
Alla tapetsering ingår, såvida du inte vill ha någon annan tapet än det urval som älvsbyhus har. Men de finns en hel del och välja mellan så de vore kors i taket om du inte föll för någon alls.
 
Jag försöker gå igenom rum för rum men kan inte komma på ifall jag glömt något. Men jag tror inte de. Och har jag de och ni undrar över något, tveka inte att skriva en kommentar och fråga. Jag svarar ALLTID på mina frågor jag får. Får du dom som svar genom kommentar fältet så se över din mejl =)
 
Hoppas detta är en hjälp på traven och att du väljer att göra samma smarta val som vi har gjort.
 
 
 Bjuder på lite bilder från våran resa 




Husleveransen 13/12-12




 





Här får ni med hur luckorna ser ut samt det rökta ek folvet.

 
Såhär såg vårt hus ut i juli månad, inte helt färdig målat men man ser på ett ungefär vilken färg vi valt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande att läsa. Skulle du rekommendera älvsbyhus till andra? Tänkte ni verkar ju haft lite otur med dem, och dem är Ju inte direkt kända för att vara bra. Har ju varit mycket prat och skriverier om deras slarvighet och även dokumentärer om deras dåligt skötta och byggda hus. Fin hus har ni iallafall! Sandra

2013-11-19 @ 22:56:12
Postat av: Nathalie

Hej vi är i i början av starten av att bygga ä-hus :) jag har lite frågor och undra om du skulle kunna mejla din adress eller liknande :) helt underbart fint hus ni byggt :) mvh nathalie

2013-12-02 @ 14:00:20
URL: http://inredningochhemmet.blogg.se/
Postat av: D.D

Hej!
Väldigt fint hus ni byggt från Älvsbyhus, har själv lite tankar på att bygga ett men har lite frågor som även jag skulle uppskatta om du kunde svara på.
Maila mig gärna på min mail adress så återkommer jag med frågorna, vore tacksam!
MVH/D.D

2015-02-15 @ 19:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu