Känslan försvann

I alla affärsfönster hänger julpynt och julljus just nu. 
Känslan om att man längtar till jul försvann när vi idag hade 12 grader och sol. Jag tycker visserligen om värmen och solen, men såhär kort inpå julen/vintern så får de gärna vara runt minus/nollan. 
Mycket pga att vi inte har asfalt där vi bor och då är lerigt ett milt ord + att vi har sjukt mycket vatten på vår baksida. Stressen över att bara få vänta innan vi får börja fixa på vår egna tomt gör sej påmind varje dag.
Vi måste ju vänta tills tomten är godkänd innan vi kan börja fixa. Fasen asså..
Grubbel grubbel!

På tal om jul, hur många har plastgran som bor i hus? 
Min mamma har plastgran och min pappa som oxå bott i hus (flyttade nyss till lgh) har haft plastgran i alla år.
Jag och sambon är inte överens, han tycker de är äckligt med äkta gran. Han tycker att man får med sej halva skogen in. Med allt vad det innebär. 
Men de är väl de som är hela grejen? Lukten, lite barr under foten har väl ingen dött av? Om vi inte ska ta in djuren får vi väl skaka av granen innan hehe.
Vi får väl se helt enkelt.
Förra året hade vi inget pynt, ingen gran el något då de kändes onödigt. Men i år blir de dubbelt upp istl ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu