Skade anmälan

I tisdags kväll satt jag i 3 timmar och skrev lite info och lite annat in till länsförsäkringar.
Jag vill ta upp den gången då vi hade problem med avloppet i grunden. Jag skulle förklara hur händelseförloppet var och hur jag och familjen mådde under denna period. Sen skulle jag självklart skriva i om saker blev förstörda osv. Min semester som jag hade tagit just den veckan för att packa upp och komma iordning, kändes ganska bortkastad tex.
När jag väl skulle skriva kunde jag verkligen tacka mej själv över att jag fört blogg under tiden som allt skedde. Mycket hade jag i huvudet, svårt att förtränga när man mådde så dåligt precis efter en flytt. Men datum och specifika saker kunde jag gå tillbaka och läsa om hur och när saker och ting hände.
 
Idag funkar avloppet utmärkt, men jag tycker självklart att det är viktigt att länsförsäkringar har fått in en anmälan utifall det skulle uppkomma fuktskador i framtiden som skulle kunna vara pga det som hänt.
Sen tycker jag att när man dagen efter en inflytt till sitt nya hus, som man har betalat stora summor för. Då får veta att man ej får använda sin toalett, sitt handfat, ej kunna laga mat osv osv.. Det borde man kunna få någor för. Sen vad man ska kalla det för det vet jag inte.
Men det var en hemsk vecka, men nu blickar vi frammåt.
 
 
 
Är det någon som också byggt hus genom Ä-hus där eran frånluftvärmepump lyst rött redan efter 2 veckor?
Våran har lyst till och från, då och då.. Vi har gjort allt man ska göra, så som lufta värmepumpen, lufta elementen osv.. Vi har pratat med Nibe som bad oss ringa Ä.-hus då det troligtvis är en fel installation. Jag har ringt Ä-hus 2 ggr och deras servicetekniker i sthlm skulle ringa upp oss då dom verkar så upptagna. Tror ni dom har gjort de? nä, och det är inne på v 2 nu. Vi får ringa igen och fråga. Men jag önskar man kunde slippa tjata.
Dom skulle även komma och byta ut en planka på vår ena kortsida på huset då den spruckit. Så vi kan måla ordentligt. sen skulle dom komma och justera våran kran i stora badrummet då den bara har typ två lägen. Inget tryck på vatten eller max tryck. Om man inte är jätte försiktig och tar god tid på sej. Då kan man få in normalt vattenläge.
 
 
Gick av jobbet i morse och nu är jag lång ledig, barnen också. Ledig ända till måndag kväll. Planerna ser ut som sådan, kalas, kalas och kalas. hehe... Det blir fira Lucas och ev åka och titta på trall till altanen.
Hoppas på att helgen känns lång för en gång skull. men den har en tendens till att kännas alldeles för kort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu