Lördag och plantagen väntar

Jag jobbar denna helg. Vilket betyder att det mesta ligger i lä hemma. Men igår efter jag och sambon slutat så åt vi middag snabbt. Sen åkte sambon och min mammas karl iväg och köpte vårar förråd. Det är i löstimmer så vi har att göra nästa helg då jag är ledig + att sambon fyller år och ska firas.
Mycket bollar i luften.

Efter jobbet idag ska jag hämta upp barnen och Lucas. Vi ska vidare till Jula och titta på en gungställning och sen titta in på plantagen. Ska titta priser på fruktträd och ta reda på lite mer fakta om gräsmatta osv.

Hoppas vädret är bra imorgon. Det behöver inte vara strålande sol men gärna inte regn. Är de hyfsat bra så ska min mammas sambo komma över och hjälpa oss att måla på huset så vi kommer någon vart. Medan jag får jobba så får dom slita hemma. Hehe

Vad tycker ni att man bör ha för fruktträd på en tomt? Tipsa mej gärna.
Jag vet att när jag var liten så önskade jag att vi hade plommon och körsbär. Tyckte alla hade de förutom vi. Så jag funderar på de, men jag vet att det är jobbigt att ta reda på efter att kråkorna vart där och att kärnorna hamnar i gräsklipparn osv..

Så tipsa gärna.


Kommentarer
Postat av: Malin

Just detta bigarrå-träd fick jag i 25-års present nyss efter eget önskemål. Kanske kommer det kråkor i det, men tänk så fint det blommar på våren :)

2013-05-25 @ 17:42:19
URL: http://www.wildergrip.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu