Helgen har försvunnit

Som sagt, helgen har sprungit iväg som vanligt. Fast detta har vart min jobb helg så har vi hunnit en hel del hemma.

Målningen av fasaden är på god väg. Ett lager, fast längst ner på fasaden är på. Sambon ska nu få slita som jag har gjort. Han tar stegen och målar resten. (Jag är jätte höjdrädd och klarar ej av att stå på stege)
Vi har behövt dela på oss när man ska måla. Någon tar barnen, den andre får måla. När lager nr 2 med färg ska på så ska vi få hjälp. Och då ska vi även köra på fönsterkarmar osv med den vita. Det är lite jobbigt o knepigt med att få den bra. Vår första tanke var att försöka sätta en tejp längst med listen och sen måla.
Men de funkade inte alls. Så vi tog en stor bit kartong som man får trycka mot och sen måla.
Det funkade och var smidigt om man hade rätt pensel.

Har vart iväg och köpt en studsmatta till barnen. Fick bli en lagom stor, 2,4 m i dm. det räcker nog tror jag. Har inte satt upp den. Men i veckan som kommer ska den upp. Nu orkar vi inte vänta på han som ska fixa tomten längre. Barnen måste ju också kunna komma ut och leka med ngt (utan att plocka spik o gå bland grushögarna)


Det var trångt i lilla opeln när vi skulle köpa studsmattan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu