Väntans altan-tider

 
I dag kommer vårt altanvirke, sitter och väntar på att det ska komma. Vi körde på hemkörning. Vi betalar ca 1500 kr för det och de är ju iprincip samma pengar som att hyra släp eller en lastbil.
Dom sa att dom skulle komma mellan 8-16 så jag hoppas på att dom kommer snart så jag kan njuta av vädret hos min kompis. 

Fick en fråga förut om vad vi ska betala för altanvirket osv. Nu vet jag lite bättre eftersom vi har betalat. Om vi säger såhär. Trallen (inpregnerad), plintar, staket kommer gå på ca 17 000 kr, sen ska vi köpa taket för det har vi ej beställt än. Så det gör vi när vi gjort själva altangolvet och allt är klart. För då är de iprincip bara att sätta dit. Man klarar sej faktist utan altantak också. men vi vill göra klart det så vi kan vara ute även om vädret är mindre bra.
 
Nästa helg kommer Björn som ska hjälpa oss med altanen. Ska bli så himla skönt och mysigt med en altan att kunna äta på, bara kunna sitta ute i solen en kväll o dricka ett glas vin. 
Kommer kännas toppen när den väl är klar eftersom vi ej kommer lägga något gräs i år då marken behöver sätta sej ordentligt. Och vi vill inte göra något halvdant. För då får det vara. 

Vi har föresten ändrat oss angående staketet. Vi tog sneda plankor istl, inte på diagonalen utan mer på sniskan. Hittar ingen bra bild på google heller men jag tror att det blir bra + att hundarna kommer inte ha lika lätt att rymma.


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu