Jippicayeay!

Som ni alla läst vid det här laget så hade vi slutbesiktning på huset idag. Och om det gick bra? Det gick suveränt! Det var en del små saker som behövdes åtgärdas så som ett jack i en list osv.. Älvsbyhus hade redan skickat ut en kille att åtgärda dom saker vi påpekat och det våran KA såg. Så det gjordes på plats direkt. En del panel behövdes bytas ut utvändigt. Grabben hade allt i sin bil. Så nu har vi inget som är ogjort! Underbart. Grymt gjort älvsbyhus.

Huset gick igenom med MVG som våran KA uttryckte sej. Även personer från kommunen kom ut och tittade. Så dom gjorde en slutbedömning då dom sett alla papper och utav de dom hade gått igenom innan. Så vi fick en OK stämpel av kommunen att det var fritt fram att flytta in, alla nycklar och huset är nu vårat!

Jag kan inte beskriva känslan. Men vilken frihet, få komma ner på backen igen. Att i sommar kunna gå ut och äta frukost på VÅRAN tomt! Åh åh åh! Jag skulle kunna tjata om detta i flera timmar. Så vi skippar det ;)

Vad har vi gjort mer idag förutom besiktning av huset?
Jo vi har åkte med flyttkartonger med blommor i och lite ömtåliga saker till huset. Packat upp dom och blommorna har fått en varsin placering i fönstrena. Änsålänge. Kommer ändra under tidens gång. Vi var hos min pappas kompis och hämtade en pressäning som vi ska låna och ha i grunden i garaget tills att vi ska få gjuten platta. Dvs i vår ngn ggn.
Vi har haft Lucas mamma på besök i huset. Hon vart lika avis hon ;)
Min lillasyster har vart förbi och umgåtts med barnen medans jag och sambon har packat :P perfekt med syskon som ställer upp.

Nu ska jag snart leta upp frisörsaxen och klippa sambon som ser ut som ett troll i håret. Var inte ens länge sen jag klippte han sist (vid jul) men hans hår växer som ogräs. Varför gör inte mitt de för? ;)

Här kommer en bild på våran fina nya sovrums fönster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu