Många frågor

Jag får många frågor om vad jag ger för råd till dom som vill bygga eller är intresserad av att veta hur man går till väga om man vill få en boende kalkyl hos Älvsbyhus. Eller hur man ska gå tillväga om man börja bygga.

Jag har gett rådet till att man som prio ett är att man ser över vilken hustyp du är intresserad av och sen kontaktar kontaktpersonen för just sitt eget län (där man vill bygga givetsvis) Länken hittar du HÄR.
Där hittar du ditt län och sen vilken kommun du vill/funderar på att bygga på, i kollumnen till vänster. 
Sen finns det vissa stadsdelar i kommunen och då väljer du givetsvis stadsdel också om det finns såna val.
När du har valt vilken mark/plats du vill uppföra ditt hus på, eller om du har funderingar så har du din ä-hus kontaktperson på sidan. Både nummer och e-post adress finns med. 
Ring eller mejla och bestäm en träff. Jag råder dej till att be om en boende och uträkningskalkyl redan via telefon så den finns färdig och tillgänglig vid erat möte. 

Sen när du haft ert möte så tycker jag att ni söker efter byggkredektiv hos er bank. Är det så att ni ska låna till kontantinsattsen hos Ä-hus så ska ni informera er kontaktperson hos Älvsbyhus de redan vid ert första möte för de bör stå med i er boendekalkyl som banken vill se vid ert bankmöte. 

En liten hjälp på traven.
Jag hoppas att ni också kan få uppleva era drömmar som vi fick. 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu