Måndag, 3 dagar kvar

BARA 3 dagar kvar. Yeay, äntligen. Snart är vårt hus här!
 
Imorse fick jag avnjuta min goda julskinka som jag tillagade igår. Dock med helt fel bröd till, men man tager vad man haver.
 
 
Idag har jag lunchat med en vän. Har hjälpt henne att så in lite julklappar. Jag har även hunnit ha besiktning på våran lägenhet. Som gick ganska bra, måste tapetsera en bård på Williams vägg där de kommit lite välling fläckar. Men annars var de inget vi behövde ta itu med. Skönt. 

Imorgon kommer jag ha båda barnen hemma hela dagen, tänkte försöka sysselsätta dom så mycket det går. Vet inte ännu vad vi ska hitta på, men något ska vi väl hitta på. På kvällen ska vi ev hem till våra nya grannar (dom byggde hus där vi ska flytta för exakt 1 år sedan.) 
 
Onsdagen kommer jag vara så himla nervös, kommer vara ett nervrvak. Tur att jag ska jobba kvällen och natten för jag kommer antagligen ändå inte kunna sova något. =) Sambon och min mammas karl ska åka ut till tomten och skotta snö på kvällen så de inte är lika mkt att göra när lucas kommer dit på torsdags morgonen.
 
Kl 6.30 på torsdags morgon ska lucas lämna barnen på dagis. Sen bege sej ut till tomten och möta upp huskillarna kl 7. Jag blir hämtad efter jobbet av min kusin (som förövrigt också bor där vi håller på att bygga). Kommer brygga lite varmchoklad och smörgåsar som man kan ha där ute i kylan. Så kommer jag sitta och titta i princip hela dagen fram till 14.30. Då är de dags för oss att hämta upp svärmor och åka och titta på barnens lucia uppvisande. Jag hoppas vi slipper snöandet och der bitande kylan under dagen som man är där ute. Dels för huskillarnas skull och sen för min och lucas som kommer stå och titta på =)
 
Förra året fick båda barnen vara tomtenissar på lucia. Men i år blir Leo pepparkaksgubbe och William tomtenisse.
 
Bilder från förra året på lucia







Vårt fina pepparkakshus från förra året. I år struntar vi i att bygga något. Men nästa år lär jag pynta som aldrig förr. Både inomhus och utomhus =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu