Kakel och golv

Kakel och golv är nu införskaffat. Så fort jag hade slutat åkte vi upp till hornbach (dunder priser nu i mellandagarna) Efter att jag och lucas hade besämmt oss på turkos och vi hade bestämmt oss för att beställa så bokade vi av de och tog något hela annat. haha.. Så nu blir de grått och jag är suppppper nöjd verkligen. Hoppas det blir lika fint som jag ser det framför mej. Tog ej kort på kaklet.
Köpte även det golv vi ska ha i hallen i huset. Såhär ser det ut
 
 
Det är en laminatskiva som liknar sten och har riktiga kanter där "fogen" ska vara. Så de ska inte se så oäkta ut. Super nöjd. Grabbarna skulle börja med golvet inom 3 dagar så då kommer dom lägga på detta golv i hallen och sen vårat rökta ek golv i resterande av huset. 
 
Idag läste jag ut min bok jag velat läsa. Boken "pojken som kallades DET", det var den vidrigaste boken jag har läst. Jag satt och tjurade och var arg hela tiden. Satt och skakade för jag ville bara hoppa in i boken och hjälpa pojken. 

 
Såhär besktiver Wikipedia handlingen:

Författaren berättar om den barnmisshandel som han utsattes för från fyra till tolv års ålder, varefter han omhändertogs av myndigheterna. Hans mor var psykiskt sjuk och alkoholiserad och plågade sin son på ett oerhört grymt vis. Pelzers upplevelser betraktas som ett av de tre värsta fallen av barnmisshandel i Kaliforniens historia. Dave är nu vuxen och har lyckats skapa sig ett värdigt och meningsfullt liv. Det här är hans egen berättelse om ett barns hopp och styrka att överleva. Han vill förmedla att ingenting är omöjligt och att saker kan gå vägen mot alla odds.
 
Jag håller verkligen med om att mamman var ett riktigt psykfall. Usch säger jag bara.. Händer detta i våra hem idag? usch jag blir mörkrädd.. För er som inte läst den, LÄS DEN! Både nyttig och jobbig på samma gång. Jag har andra boken också, "Pojken som inte fanns". Tänkte påbörja den när tillfälle ges. Det ska finnas en 3dje bok också men den har jag inte köpt ännu. Den heter "Pojken som överlevde".
 
Har hunnit tagit en välförtjänad dusch och nu väntar sängen på mej. Haft huvudvärk i 2 dagar nu till och från. Hoppas den är borta imorgon bitti. Imorgon blir de jobba extra 16-08 då personen som skulle jobba gått och blivit magsjuk. Usch dessa tider, var och varranan är sjuk. hoppas mina barn blir snorfria snart. Nu är dom ju inne på månad typ 2 med snoriga näsor. =(  Tur ögoninflammationen är veck ialf. 
 
Natti natti
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu