Julbord och snöstorm

Igår vad jag på julbort med jobbet på Taxinge slott. Och gud vad mysigt det var. Precis vad jag behövde. Få äta god mat och massor med goda deligatesser ;)
 





Fick inte något kort på maten då det var kö nästan hela tiden.
Kan säga att jag åt tills jag trodde det skulle spruta ur öronen på mej. Ska ju snart på julbord igen men då som sällskap med sambons jobb. Det är på Glashyttans wärdshus. Där var vi förra året med jobbet och sambons jobb också. Så jag vet vad jag får. Deras sillbord är inte att leka med. Tror att det fanns ca 20 st sorter, aldrig sett så många olika förut som dom har där. Men jag äter ju iofs ändå bara det vanliga som senapssill och löksill..
 
Natten inatt har vart fruktansvärd, värsta på många år (då man får sova). Jag somnar som en stock när jag kommer hem, alla andra hade redan lagt sej. Klockan var ungefär 22.30. Klockan ca 00.30 vaknar jag av att behöva gå på toa, druckit lite väl mycket te på kvällskvisten. Hör hur det blåser ute men somnar om ganska snabbt. Vaknar upp vid 2.15, och jag hör hur de skriker i vindarna utanför fönstret. Och jag kan inte somna om, jag vrider och vänder på mej.. Tankarna börjar och jag ligger vaken till ca 4.30 och då somnar jag om, äntligen! Kl 5.30 ringer sambons klocka och jag ville bara dö, den väkte såklart Leo som sover i vårat rum. Upp och hoppa var det. Usch jag är så trött idag så jag förstår inte hur jag ska orka jobba ikväll och inatt. Jag ska göra naglar på Emelie, en kompis. Sen blir de sova en stund.
 
Nu kommer snart Emelie så nu får jag avsluta. Ciao
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu