Förkylning

Anledningen till att jag inte uppdaterat så är de så att jag har åkt på en förkylning.
Som vanligt när det gäller mej så blir jag sjuk när nervositeten lagt sej och jag börjar slappna av. och dessa saker klarar inte min kropp av, då blir de sjukstuga.. Tur att denna vecka är min "slappa" vecka på jobbet. Jobbar bara 32 h.
 
Snart vankas det jobb för mej. Har suttit i telefon hela förmiddagen typ. Har ringt till Telia som skulle skicka ut en offert på våran beställning för fiberlan till huset. Jag har väntat och och väntat men inte har de kommit några papper. Så jag ringer upp, och som vanligt är kötiden typ 30 min. (det är negativt när inte alla har infört att dom ringer upp när det blir ens tur) Ellerhur? Men när jag ialf väl kommer fram så inser dom på telia att dom har skrivit fel adress. :S Hur dom nu kunde göra de, det hade dom ingen aning om. Men nu är det ialf beställt på nytt och nu hoppas jag att papprena kommer så vi får våran beställning. Vill inte stå helt utan tv, bredband och telefon i huset. Tur det redan är färdig draget med rör i marken för dragningen. Annars sa dom på telia att vi hade fått vänta ända tills kärlen i marken släppt. Dvs till i April. Men eftersom vi redan gjort de så skulle ta dryga månaden att fixa (med installation i huset). Eftersom dom hade gjort fel så skulle våran få en prio1 stämpel ialf. ;) toppen!
 
Huset kämpar gubbarna med där ute. Det som har vart problem för dom är att dom kommer från estland men har en lgh i eskilstuna som dom hyr. Och tanken är ju att dom ska bo i vårat hus nu under byggtiden men det har dom inte kunnat göra för att ngt rör i marken som ska leda vattnet till vårat hus har gått av. Dvs dom har inte kunnat fylla våran frånluftvärmepump, så dom har inte kunnat sätta på värmen. det har stått 3 st fläktar som surrat och dragit ström i flera dagar så dom har kunnat gå in och värma sej lite. Får se vad elräkningen hamnar på :P
Nåväl, rörkillarna som ska fixa de skulle komma idag vid lunch. Jag har inte hört ngt än om hur det har gått men jag hoppas att det löst sej. Så grabbarna kan sova i vårat hus. Det blir dyrt för dom och de försvinner arbetstid att sitta och åka från e-tuna varje dag. Så hoppas de löst sej som sagt!
 
Inatt kunde jag inte sova, eller de tog tid att somna rättare sagt. När jag väl somnat så drömde jag om min förlossning med leo (att sjukhuset var jätte långt, men långa korridorer) sjuksyrrorna hade bett mej att gå upp och röra på mej, och det gjorde jag. När jag har gått ett tag så märkte jag att korridoren var så lång att jag inte skulle hinna tillbaka till mitt rum innan han skulle kommit ut. Jag hade sån panik när jag vaknade. haha sjuka drömmar man kan ha. 

Lite små bilder jag hittade på datorn från förlossningen
 
 
 
 

Vilken pingla va? haha

Har han vart sådär liten.
 
Nä nu ska jag gå och vila en stund tänkte jag så jag orkar jobba inatt, men ha en fortsatt trevlig måndag gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu