Lite skrivande

Måndag den 4 mars kl 10 har vi fått tid till banken för att omforma vårat byggkredektiv som det så fint heter, ska bli ett bolån/villalån.
Nu börjar tankarna om hur vi ska lägga upp lånet. Ska vi dela lånet på olika år el ska vi låta allt bli ett lån med samma ränta (blir dock högre ränta då). För er som undrar så har vi lån på ca 2,3 milj hos banken. När jag och sambon hade våran bostadsrätt i södertälje så minns jag att vi delade upp vårat lån i 3 delar. Undra om man ska göra samma denna gång. Vad tror ni, någon som har några råd?

Vi har mycket framtidsplaner om vad vi vill hinna göra det här året, framförallt på huset. Målet är att snart köpa husfärg till fasaden. När vi just pratar färg så kan vi inte bestämma just märket på färgen för att få det så hållbart som möjligt. Jag vet inte hur lång tid man ska sätta på målning av huset. Men säg att vi börjar i slutet av april (om vädret är så varmt som de vart några år nu i april) sen har vi maj på oss. Jag vet inte riktigt. men kämpar man på bör ju 1 månad vara tillräckligt?

För att på semestern v 29-31 bygga altan. Sambon tar semester v 29-32, medans jag tar 3 v då jag behövs på jobbet. :)
Man vill ju även hinna vara familj och njuta av sommaren. Så inte bara måla och bygga hela tiden.

Innan vi kan börja med något så ska han som gjort vår grund höja upp marken och släta till den 5 meter ut från huset. Just nu ser tomten ut som en bergodalbana. ;)

Jag har lovat barnen en stor studsmatta i sommar ialf. Det är något jag tänker hålla. Jag vet hur mkt William gillar att hoppa studsmatta. Min pappa har haft en på sin tomt 3 år i rad. Och Wille bara hoppar och hoppar. Kommer dock köpa nät som ska sättas runt. Det hade inte min pappa på sin, jag var nervös hela tiden ;) hönsmamma som man är. Haha

Gräset på tomten kommer nog ligga på is till sommaren 2014. Kanske lägger ut plattor på framsidan till hösten. Vi har en vision i huvudet (vi delar samma jag och sambon) om hur det kommer se ut när vi är klara. Det kommer bli såååå fint!

I LOVE MY HOUSE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu