Fråga

Fick en fråga om jag kan ge några tips på hur man kan fixa sitt hår snyggt men ändå enkelt.

Mitt tips:
Fixa alltid håret på torrt hår.

Helst ska inte håret vara så rent, får gärna ha tvättats dagen innan.

Jobba på volymen vid hårbottnen först (antingen tupera eller använda krustång)

Hårspray är det som gör att håret hålls kvar. Spraya INTE håret förrän du är helt nöjd. För sprayar du först och sen kammar el borstar på så ser håret flottigt och smutsigt ut. Utan gör de steg för steg eller som jag i slutet när frisyren är klar.

Oftast blir håret som bäst på mej när jag inte försöker göra håruppsättningen felfri. Så försök dej fram.

Kan man göra en inbakad fläta på sej själv så kan man göra många olika frisyrer. Bara att tvinna håret (ta 2 slingor och tvinna dom och sen snurra dom runt varandra)

Hårnålar och små hästtoffsar är också bra att ha hemma om man gillar att göra frisyrer som ska sitta lite hårdare.

Ska man göra en bröllop el brud frisyr så tycker jag att en heluppsättning (av hela håret) är snyggast. Kanske lämnar någon slinga i nacken el vid öronen.

När jag bloggar via bloggappen så kan jag inte lägga in länken så ni kan klicka på länken. Så ni får kopiera den. Titta på videorna så hittar ni några enkla tips :)

http://xn--hruppsttning-lcbi.se/haruppsattning-vardag/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu